Na základe súčasnej kontroverzie okolo platených reklám a ďalších politických aktivít na sociálnych sieťach sa podľa spravodajského webu NPR rysujú niektoré zmeny v amerických zákonoch.
Tieto zmeny by mali narovnať mediálne prostredie. Dnes je totiž napríklad politická reklama v televízii či v tlači zákonom regulovaná.
Informácie o platcovi
Musí povedzme obsahovať informácie o tom, kto ju zaplatil. „Senátori teraz pracujú na legislatíve, ktorá by vyžadovala od webových platforiem, teda aj od Googlu a ďalších, aby uverejňovali mená ľudí a organizácií, ktoré zaplatili viac ako 10-tisíc dolárov za volebné reklamy,“ hovorí analytička Laura Sydellová.
Nové pravidlá
Facebook už teraz zavádza nové pravidlá pre volebné kampane podobné tým, ktoré platia pre predvolebné reklamy v Česku. Reklama napríklad bude musieť obsahovať informáciu o tom, kto ju platil. Túto informáciu bude sociálna sieť overovať.
01 - Modified: 2024-04-26 18:06:40 - Feat.: - Title: USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd dolárov
02 - Modified: 2024-04-26 16:27:41 - Feat.: - Title: Spojené štáty stiahnu časť svojich vojakov z Čadu
03 - Modified: 2024-04-26 16:19:56 - Feat.: - Title: Ukrajinská rozviedka hlási zničenie ruského vrtuľníka na letisku pri Moskve
04 - Modified: 2024-04-26 15:12:01 - Feat.: - Title: Dostával som balíčky, nie peniaze, povedal nemecký poslanec Bystroň ku kauze úplatkov od Rusov
05 - Modified: 2024-04-26 13:48:48 - Feat.: - Title: Index výdavkov na osobnú spotrebu v USA v marci vzrástol viac, ako sa čakalo