Na základe súčasnej kontroverzie okolo platených reklám a ďalších politických aktivít na sociálnych sieťach sa podľa spravodajského webu NPR rysujú niektoré zmeny v amerických zákonoch.
Tieto zmeny by mali narovnať mediálne prostredie. Dnes je totiž napríklad politická reklama v televízii či v tlači zákonom regulovaná.
Informácie o platcovi
Musí povedzme obsahovať informácie o tom, kto ju zaplatil. „Senátori teraz pracujú na legislatíve, ktorá by vyžadovala od webových platforiem, teda aj od Googlu a ďalších, aby uverejňovali mená ľudí a organizácií, ktoré zaplatili viac ako 10-tisíc dolárov za volebné reklamy,“ hovorí analytička Laura Sydellová.
Nové pravidlá
Facebook už teraz zavádza nové pravidlá pre volebné kampane podobné tým, ktoré platia pre predvolebné reklamy v Česku. Reklama napríklad bude musieť obsahovať informáciu o tom, kto ju platil. Túto informáciu bude sociálna sieť overovať.
01 - Modified: 2024-04-27 11:49:06 - Feat.: - Title: Priestor na mierové rokovania nie je, tvrdí Kremeľ. Dôvodom má byť odmietavý postoj Ukrajiny
02 - Modified: 2024-04-27 11:34:09 - Feat.: - Title: Ruský súd zadržanému redaktorovi Forbesu nariadil domáce väzenie
03 - Modified: 2024-04-27 11:17:02 - Feat.: - Title: Dobré časy na burze. Indexy S&P 500 a Nasdaq Composit majú za sebou najlepší týždeň od novembra
04 - Modified: 2024-04-27 10:45:55 - Feat.: - Title: Putin podľa amerických tajných služieb zrejme nedal pokyn, aby zabili Navaľného, píše Wall Street Journal
05 - Modified: 2024-04-27 09:20:25 - Feat.: - Title: Zasiahli sme dve ropné rafinérie na juhu Ruska, hlási Ukrajina