StoryEditor

Cisár František Jozef I. mal v Nyugati samostatnú čakáreň

27.10.2018, 00:00
Historickú železničnú budovu v Budapešti postavila spoločnosť slávneho konštruktéra Eiffelovky.

Opäť sa môžeme zahrať na zatváranie očí a otvárame ich na poslednej zastávke. Prvý dojem nie je lichotivý, nevábne betónové piliere asi oslavnou bránou nebudú. Toto má byť tá legendárna Nyugati pályaudvar, ktorú postavila spoločnosť o nič menej slávneho konštruktéra symbolu Paríža Eiffel Constructions Métalliques?

Takúto vstupnú vizitku nemá ani naša najdiskutovanejšia železničná stanica, no i tak nám Nyugati zavonia domovinou. Objavujeme tu flotilu zastaraných vlakov, partičku jehovistov okupujúcich panel zvestujúci koniec sveta, dokonca aj stánok s trdelníkmi.

Na jeden z troch hlavných železničných uzlov Budapešti...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2018-10-26 08:56:27 - Feat.: 0 - Title: Vitajte vo vstupnej bráne Slovenska 02 - Modified: 2018-10-26 08:56:50 - Feat.: 0 - Title: Ak dáte ľuďom niečo zadarmo, hrozí nadspotreba
01 - Modified: 2024-04-26 21:05:44 - Feat.: - Title: Kaliňák na bezpečnostnej konferencii v Budapešti podporil integráciu krajín západného Balkánu 02 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 03 - Modified: 2024-04-09 16:30:00 - Feat.: - Title: Zrada v Budapešti. Člen orbánovskej elity dezertoval a vedie ľudí do ulíc 04 - Modified: 2024-04-06 18:54:52 - Feat.: - Title: V Budapešti prezentujú diela svetových fotografov maďarského pôvodu 05 - Modified: 2024-04-04 10:28:33 - Feat.: - Title: Všetko pre stabilné ceny. Rusko v marci znížilo vývoz benzínu po železnici na polovicu
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
28. apríl 2024 00:00