Pozdĺžne usporiadané sedadlá sú do oblúka. Výskumy ukázali, že sa cestujúci v tomto usporiadaní cítia lepšie.Rosťa Jančar, Technet.cz
StoryEditor

Budú sa cestujúci aj počítať?

04.05.2018, 00:00
Trasy sa budú prispôsobovať aj potrebám cestujúcich.

Na hlavných linkách zostanú dané trasy, aktuálna ponuka ovplyvní ich interval, veľkosť vozidiel a to, či bude napríklad na konkrétny spoj treba nasadiť električku s jedným alebo dvomi vozmi.

Flexibilnejšie budú nadväzovacie linky, kde by sa mohla i trasa prispôsobiť potrebám cestujúcich.

V neposlednom rade potom rozvoj autonómnych vozidiel umožní rozšíriť mestskú dopravu i do miest, kam dnes pravidelné spoje pre nízky počet cestujúcich nezachádzajú, pretože sa to dopravcom neoplatí.

Prvým krokom je podľa Morysa vybavenie skoro sedem desiatok spojov elektronickými počítadlami počtu cestujúcich.

Takto získané údaje pomôžu dopravcom s rozhodnutím, či na trase nasadiť viac vozidiel alebo sa ich počet naopak zníži.

Do budúcnosti by mali podobné počítadlá byť i na zastávkach, aby dopravcu upozornili na čakajúcich cestujúcich.

01 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár) 02 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 03 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 04 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta 05 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
27. apríl 2024 08:40