6. Koľko na kampaň minuli kandidáti na prezidenta postupujúci do druhého kola?

Snímka: HN/Peter Mayer

Rozdielom je, že kandidát môže na kampaň vynaložiť maximálne 500-tisíc eur vrátane DPH na obidve kolá volieb.

Do tejto sumy sa nezapočítavajú náklady tretích osôb, z ktorých každá môže kandidátovi poskytnúť najviac stotisíc eur.

V prípade kandidátov na prezidenta, Zuzana Čaputová minula podľa údajov Transparency International Slovensko k 21. 3. 2019 na kampaň viac ako 529-tisíc eur.

Z tretích strán najviac zarezonovali sumy od Michala Trubana, podpredsedu Progresívneho Slovenska, ktorého je Čaputová aj kandidátkou, či Michala Styka, člena jej kampaňového tímu.

Jej konkurent Maroš Šefčovič k rovnakému dátumu minul vyše 363-tisíc eur vrátane financií od strany Smer-SD a Mladých sociálnych demokratov.

Najčítanejšie témy