Na základe súčasnej kontroverzie okolo platených reklám a ďalších politických aktivít na sociálnych sieťach sa podľa spravodajského webu NPR rysujú niektoré zmeny v amerických zákonoch.
Tieto zmeny by mali narovnať mediálne prostredie. Dnes je totiž napríklad politická reklama v televízii či v tlači zákonom regulovaná.
Informácie o platcovi
Musí povedzme obsahovať informácie o tom, kto ju zaplatil. „Senátori teraz pracujú na legislatíve, ktorá by vyžadovala od webových platforiem, teda aj od Googlu a ďalších, aby uverejňovali mená ľudí a organizácií, ktoré zaplatili viac ako 10-tisíc dolárov za volebné reklamy,“ hovorí analytička Laura Sydellová.
Nové pravidlá
Facebook už teraz zavádza nové pravidlá pre volebné kampane podobné tým, ktoré platia pre predvolebné reklamy v Česku. Reklama napríklad bude musieť obsahovať informáciu o tom, kto ju platil. Túto informáciu bude sociálna sieť overovať.
01 - Modified: 2024-04-23 21:54:52 - Feat.: - Title: "O ňom iba pozitívne". Exšéf bulvárneho denníka na súde opísal tajnú spoluprácu s Trumpovou kampaňou
02 - Modified: 2024-04-23 21:43:17 - Feat.: - Title: Päť kilometrov za desať dní. Ruské invázne sily dosiahli na Ukrajine významný postup
03 - Modified: 2024-04-23 21:06:24 - Feat.: - Title: Rast aktivity v americkom súkromnom sektore sa v apríli spomalil
04 - Modified: 2024-04-23 20:40:25 - Feat.: - Title: Akcie v USA posilnili, investori čakajú na výsledky veľkých rastových firiem
05 - Modified: 2024-04-23 20:35:28 - Feat.: - Title: Námestník ministra obrany v Rusku bol zadržaný pre podozrenie z korupcie