23. Ktoré siete takisto zasiahla ruská propaganda?

Ďalšie prípady, v mnohých ohľadoch odlišné od „zneužitia“ Facebooku, sa v posledných dňoch objavili na Twitteri a Google.

RT utrácala na reklamy
Spoločnosť Twitter v septembri ukázala, ako ruská globálna televízna stanica RT – predtým Russia Today – utrácala za reklamy v priebehu minuloročnej volebnej kampane.
Ruskou vládou financovaná stanica minula na tieto aktivity 274-tisíc dolárov. Príspevky šírila prostredníctvom troch účtov – @RT_com, @RT_America a španielsky písaného @ActualidadRT. Promovaných bolo 1 823 príspevkov.

Aktívni spameri

Twitter zároveň uviedol, že počas predvolebnej kampane zaznamenal zvýšenú aktivitu botov a spamerov.

V nižšie uvedenom videu si môžete pozrieť, ako stanica RT zareagovala, keď sa dozvedela o víťazstve Donalda Trumpa vo vlaňajších voľbách amerického prezidenta.

Najčítanejšie témy