Časť tohto ovplyvňovania sa deje na sociálnych sieťach. Dve tretiny amerických používateľov Facebooku používa podľa Pew Research Center túto platformu aj na získavanie správ. Pred voľbami bol americký Facebook silne polarizovaný. Podobné reklamy financované ruskou vládou najnovšie našla spoločnosť Twitter a teraz aj Google.
Veľké množstvo reklamy
Facebook po roku odkrýva, akým spôsobom mohlo Rusko ovplyvniť americké voľby. Najväčšia sociálna sieť sveta prednedávnom zverejnila, že Rusi si cez stovky sprostredkovateľov kúpili v roku 2016 ohromné množstvo reklamy na Facebooku. Zameriavali sa pritom na amerických voličov v kľúčových štátoch. Reklamy mali podľa odborníkov za cieľ prehĺbiť dojem rozdelenia spoločnosti.
Cielená stratégia
Spoločnosť zakladateľa Marka Zuckerberga (na snímke) zverejnila nové informácie týkajúce sa stratégie presne cielených facebookových reklám. Podľa zatiaľ dostupných informácií Facebook priznal, že identifikoval tritisíc reklám objednaných z Ruska v celkovej hodnote 100 000-tisíc dolárov. Tieto reklamy sa zobrazili približne desiatim miliónom Američanov.