1. Bratislava sa ešte len musí presadiť

Snímka: BTB

Uhádnete, v čom predbieha Bratislava také metropoly ako Viedeň, Budapešť či Praha? Odpoveď je prostá: vlani zaznamenala nárast počtu návštevníkov o 15 percent. Rok predtým dokonca o takmer 23 percent. Hlavné mestá našich susedov dosahujú len jednociferné percento.


Slovensko má za sebou najúspešnejšiu turistickú sezónu v histórii – štrnásť miliónov stotisíc predaných nocí. Svoj poriadny kus koláča si z nich odhryzla Bratislava ako top destinácia číslo jeden. V tesnom závese sa za ňou umiestnili Vysoké Tatry nasledované Liptovom, Malou Fatrou a Košicami.
Hlavné mesto Slovenska zastrešuje oblastná organizácia cestovného ruchu Bratislava Tourist Board (BTB). V minulom roku disponovala s rozpočtom 1,6 milióna eur na existenciu aj činnosť. Mesto Bratislava poskytlo takmer 900-tisíc eur, zvyšok tvorila dotácia z ministerstva dopravy.


V akej výške by boli potrebné finančné prostriedky, aby agentúra

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy