3. Tržby sú alfou a omegou sezóny

Snímka: HN/Peter Mayer

V gastrosektore a hotelierstve pracuje okolo stotisíc ľudí. K nim treba prirátať ďalšiu masu zamestnancov cestovných kancelárií a ďalších oblastí, pre ktoré je živnou pôdou turizmus. Tí všetci s nádejou i so strachom očakávajú letné mesiace.

 Blížiaca sa horúčka, v tomto prípade cestovná, chytá aj dovolenkárov, no zďaleka nie všetci našinci zoberú útokom morské pláže. Buď majú aj vďaka koronakríze hlboko do peňaženky, alebo jednoducho dávajú prednosť domácemu relaxu. A k nemu neodmysliteľne patria bazény, akvaparky, sauny, vírivky i kúpele.

 Vstup do nich nemilosrdne stráži covid automat. V bordových a červených okresoch si osviežujúci skok do vody budú musieť odpustiť plavci aj neplavci. Oveľa viac nesľubuje ani ružová farba pripúšťajúca maximálne desať osôb. Oranžové a žlté okresy naplnením do tretiny, respektíve polovice kapacity, sú už benevolentnejšie.

Neistota

 Slovenská asociácia akvaparkov, kúpalísk a plavárni združuje 30 subjektov rekreačného kúpeľníctva. Jej členovia produkujú viac než šesť miliónov návštevníkov a obrat presahujúci sto miliónov eur.

 „Letná sezóna je pre nás alfou a omegou na dosiahnutie tržieb, taktiež pre ďalší vývoj investícií a udržanie konkurencieschopnosti. Výpadok spôsobený opätovným uzavretím prevádzok na dlhý čas však bude ťažké ustáť aj v prípade, že sa letná sezóna vydarí,“ hovorí pre HN prezident asociácie Gabriel Somogyi. Verí, že Slováci podporia svojou návštevou domácu ekonomiku aj tento rok.

Hoci leto vystrkuje svoje horúce pazúry ešte len pár týždňov, už nastalo viacero nepríjemných kolízií. Ľudia neprekročili bránu kúpaliska, napriek tomu, že bolo otv

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy