Limit 130 gramov kysličníka uhličitého na jeden kilometer odchádza do minulosti a nahrádza ho podstatne prísnejší s tolerovanou hranicou 95 gramov. Tú nebude musieť dodržať každé auto jednotlivo, ale rozráta sa na celú flotilu. Metodika výpočtu zvýhodňuje výrobcov, ktorí stihli naskočiť na trend vozidiel s alternatívnymi pohonmi. Z ich predaja získavajú superkredity. Autá s produkciou pod 50 gramov CO2 sa započítajú ako 1,67 násobok predaného kusa.
Automobilky museli na splnenie požadovaných kritérií investovať do vývoja značné prostriedky „Tie musia byť kryté príjmami z predaja vozidiel na báze klasických aj nových technológií. Do celého procesu vnášajú prvok neistoty aj neustále sa meniace pravidlá z pier politikov, rýchlo sa v čase meniace pravidlá a ambície na znižovanie emisií,“ vysvetlil nám generálny sekretár Zväzu automobilového priemyslu Ján Pribula.
Automobilky bijú na poplach už dávnejšie. Podliezť limity nie je podľa nich reálne a pokuty sú likvidačné. V nasledujúcom roku už však budú platiť pre všetkých bez výnimky. Spoločnosť PA Consulting v...
Zostáva vám 85% na dočítanie.