1. Pokuta za každý gram

Snímka: Reuters

Limit 130 gramov kysličníka uhličitého na jeden kilometer odchádza do minulosti a nahrádza ho podstatne prísnejší s tolerovanou hranicou 95 gramov. Tú nebude musieť dodržať každé auto jednotlivo, ale rozráta sa na celú flotilu. Metodika výpočtu zvýhodňuje výrobcov, ktorí stihli naskočiť na trend vozidiel s alternatívnymi pohonmi. Z ich predaja získavajú superkredity. Autá s produkciou pod 50 gramov CO2 sa započítajú ako 1,67 násobok predaného kusa.

Automobilky museli na splnenie požadovaných kritérií investovať do vývoja značné prostriedky „Tie musia byť kryté príjmami z predaja vozidiel na báze klasických aj nových technológií. Do celého procesu vnášajú prvok neistoty aj neustále sa meniace pravidlá z pier politikov, rýchlo sa v čase meniace pravidlá a ambície na znižovanie emisií,“ vysvetlil nám generálny sekretár Zväzu automobilového priemyslu Ján Pribula.

Automobilky bijú na poplach už dávnejšie. Podliezť limity nie je podľa nich reálne a pokuty sú likvidačné. V nasledujúcom roku už však budú platiť pre všetkých bez výnimky. Spoločnosť PA Consulting vypraco

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy