2. Bez obáv o budúcnosť

Snímka: HN/Pavol Funtál

Aj aeromobil by možno zostal v štádiu niekoľkých prototypov, keby na scénu nevstúpil niekdajší spolužiak z vysokej školy. Reklamného mága Juraja Vaculíka projekt nadchol. Investoval doň s vedomím, že znáša obrovské riziko. Keď sa v roku 2010 firma AeroMobil rozbiehala, na svete fungovalo len zopár vývojových zoskupení, dali sa spočítať na prstoch jednej ruky.

Dnes je ich okolo 120, väčšina z nich sa však orientuje na stroje s kolmým vzletom, niečo ako vrtuľník. Odhliadnuc od projektu PAL-V, ktorý využíva princíp vírnika, ešte žiadna nedisponuje komerčne využiteľných produktom.

Po vstupe spolužiaka aeromobil nabral vysoké obrátky a celý projekt prekročil

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy