Aj aeromobil by možno zostal v štádiu niekoľkých prototypov, keby na scénu nevstúpil niekdajší spolužiak z vysokej školy. Reklamného mága Juraja Vaculíka projekt nadchol. Investoval doň s vedomím, že znáša obrovské riziko. Keď sa v roku 2010 firma AeroMobil rozbiehala, na svete fungovalo len zopár vývojových zoskupení, dali sa spočítať na prstoch jednej ruky.
Dnes je ich okolo 120, väčšina z nich sa však orientuje na stroje s kolmým vzletom, niečo ako vrtuľník. Odhliadnuc od projektu PAL-V, ktorý využíva princíp vírnika, ešte žiadna nedisponuje komerčne využiteľných produktom.
Po vstupe spolužiaka aeromobil nabral vysoké obrátky a celý projekt prekročil
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.
Nedozvedeli ste sa všetko?
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.