Ako kríza zmenila nákupy potravín

Snímka: Wolt

„Stiahni, objednaj, vychutnaj.“ Heslo donáškovej spoločnosti Wolt, ktorá už rok útočí na slovenský trh, sa stalo synonymom zmien v našich nákupoch potravín spôsobených koronavírusom. Po marcovom zatvorení drvivej väčšiny reštaurácií a barov boli mnohí Slováci prinútení buď si nakúpiť jedlá a nápoje v maloobchodných prevádzkach, alebo si ich nechať doviezť až domov prstredníctvom donáškových firiem. To umožnilo novému segmentu raketový nárast, ktorý si chce zachovať aj po skončení pandémie.
V nasledujúcich otázkach a odpovediach si prečítajte, ktoré firmy poskytujúce dovoz potravín sa bijú o slovenského zákazníka, ako sa niekoľkomesačné zatvorenie reštauračných zariadení dotklo jednotlivých segmentov aj ako chcú tieto odvetvia využiť nárast popularity donášok.

1. Kto bojuje o slovenského klienta?
Ešte pred rokom jednoznačne dominovala nášmu trhu s dovozom jedál a nápojov až domov slovenská služba Bistro.sk. Vlani v septembri však do našej krajiny zamierila rýchlo rastúca fínska technologická spoločnosť Wolt, ktorá vznikla len pred šiestimi rokmi v Helsinkách. Medzitým stihla expandovať nielen do celej Európy, ale aj viacerých ázijských krajín vrátane Japonska či Kazachstanu.


Koronavírus zasiahol Slovákov v čase, kedy bol Wolt na našom trhu prítomný niečo málo vyše pol roka. Samotná firma potvrdzuje, že pandémia jeho expanzii pomohla. „Rýchly nárast biznisu je v rozbehovej fáze prirodzený. Takisto ročné obdobie, v ktorom sa

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy