Pandémia rozkopáva otvorené dvere

Snímka: Reuters

Šuchotavým papierikom, ktoré tak veľmi milujeme, COVID-19 riadne brnkol po nose. Zo strachu pred nákazou sme namiesto peňaženiek radšej tasili platobné karty či mobily. Až by sa mohlo zdať, že nad obeživom, ktoré nie je hygienicky kóšer, sa definitívne zmráka a propagátorom elektronickej meny sa ich sny prebúdzajú do reality. Nie je to však pravda.


V každom prípade doba postkoronová zmení natrvalo aj filozofiu bánk. Aj keď je ešte príliš predčasné robiť konkrétne závery. Nový normál zavládne aj vo finančnom sektore. Načo sa máme pripraviť? Sondovali sme vo viacerých slovenských bankových inštitúciách.



Podpora elektronického bankovníctva
Obmedzovanie fyzického kontaktu s klientmi je ich dlhodobý cieľ a koronavírus tak len rozkopáva otvorené dvere. Aktuálne zvyšovanie poplatkov za hotovostné i bezhotovostné operácie v pobočkách nie sú teda vytrestaním votrelca, ktorý si dovolil stlačiť kľučku ich vstupných dverí.


Na takýto krok sa zatiaľ rozhodli dve banky – Slovenská sporiteľňa a Tatra banka. Tá druhá oznámila zmenu cenníka k 31. marcu ešte koncom januára. „Väčšina poplatkov, ktoré sa upravili, sa týka hotovostných operácií priamo súvisiacich so zvyšujúcimi sa nákladmi na ich spracovanie,“ informovala nás Linda Lalinská z oddelenia komunikácie a stratégie značky. Dodala, že zároveň pre klientov prinášajú alternatívne riešenia, ako naďalej tieto služby využívať za zvýhodnených podmienok. Či už cez mobilnú aplikáciu alebo rozširujúcu sa sieť bankomatov 2.0 umožňujúcich okrem výberu aj vklad hotovosti.


Spýtali sme sa, či j

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy