1. S peniazmi na večné časy a nikdy inak

Snímka: Pavol Funtál

Obmedzovanie fyzického kontaktu s klientmi je dlhodobým cieľom bánk a koronavírus tak len rozkopáva otvorené dvere. Aktuálne zvyšovanie poplatkov za hotovostné i bezhotovostné operácie v pobočkách nie sú teda vytrestaním votrelca, ktorý si dovolil stlačiť kľučku ich vstupných dverí.

Na takýto krok sa zatiaľ rozhodli dve banky – Slovenská sporiteľňa a Tatra banka. Tá druhá oznámila zmenu cenníka k 31. marcu ešte koncom januára. „Väčšina poplatkov, ktoré sa upravili, sa týka hotovostných operácií priamo súvisiacich so zvyšujúcimi sa nákladmi na ich spracovanie,“ informovala nás Linda Lalinská z oddelenia komunikácie a stratégie značky.

Dodala, že zároveň pre klientov prinášajú alternatívne riešenia, ako naďalej tieto služby využívať za zvýhodnených podmienok. Či už cez mobilnú aplikáciu alebo rozširujúcu sa sieť bankomatov 2.0 umožňujúcich okrem výberu aj vklad hotovosti.

Spýtali sme sa, či jeden z následkov pandémie nebude tiež znižovanie počtu pobočiek. Ani tento trend nemá podľa Lalinskej nič spoločné so súčasnou situáciou, ale je stratégiou už niekoľko rokov. „Dlhodobo edukujeme našich klientov a presmerúvame ich do digitálneho sveta, kde už dn

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy