5. Komentár: Proroctvo či sebaklam krízy

Snímka: Dreamstime

Hospodárska kríza je do značnej miery sebanaplňujúce proroctvo. Čím viac sa v médiách o kríze píše či hovorí, tým väčšia je pravdepodobnosť toho, že sa stane.

To platí predovšetkým pre tie ekonomiky, ktorých najväčšiu časť tvorí spotreba domácností a domáce investície. Keď začnú domácnosti a spotrebitelia pod vplyvom strachu z recesie alebo krízy škrtiť preventívne svoje výdavky, lebo to čítajú opakovane v novinách alebo opakovane vidia také príspevky v televízii, ich nevôľa míňať bude mať po prekročení kritickej masy neblahé následky na celú ekonomiku.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 75% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy