2. Bežného človeka nezávislosť strašne hnevá a nedokáže ju oceniť

Snímka: Ctibor Bachratý

„Ja som si naivne myslel, že po Nežnej revolúcii štát prestane byť zriaďovateľom kultúry a ponechá ju na nezávislú scénu. Ak sa na nej objaví niečo kvalitné, tak to podporí, keď tú kvalitu stratí, tak s pomocou prestane,“ hovorí pre HN zakladateľ divadla Stoka Blaho Uhlár, ktorý o oddelení kultúry od štátu rojčil ešte v ére totality.

V 90. rokoch minulého storočia sa nízky a ošarpaný dom krčiaci sa v tesnom susedstve nekonečnej novostavby Slovenského národného divadla a ešte neexistujúceho nákupného komplexu Eurovea stal kultovým miestom. Vzhliadnuť predstavenie nonstop experimentujúcej Stoky a hodiť do seba pár pív v jej krčme znamenalo byť cool.

Legendárnu Stoku založil režisér a dramatik Uhlár ruka v ruke s výtvarníkom Milošom Karáskom v roku 1991. O rok neskôr sa už divadlo sťahuje na spomínanú Pribinovu ulicu do budovy pat

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy