Festival na ostrove Rusinga sa koná každoročne, s vlastným biznisom prišla mladá podnikateľka až neskôr.BONITA, ARCHÍV ANNE E . OKONGOVEJ, POTENTASH.COM
StoryEditor

Biznisom chcela pomôcť nadácii

28.01.2019, 23:00
Anne Ebosová Okongová je kenská podnikateľka, ktorá uspela v pôvodne mužskom biznise automobilových súčiastok. Nezaháľa ani v boji za zachovanie kultúry menšín. V Keni ich žije viacero a boria sa s problémami ako formálne uznanie vládou, získanie občianstva, priznanie pozemku či vymieranie ich jazykov.

Podnikať ste nezačali úplne od nuly. Čo vám najviac pomohlo?
Firma Inter cars. Dozvedela som sa o nej náhodou cez môjho manžela, ktorý pracuje pre českú a slovenskú organizáciu Centrum na rovinu (venuje sa rozvojovej spolupráci s cieľom zlepšiť vzdelávanie, zdravotnú starostlivosť a celkovú životnú úroveň v Afrike, pozn. autora). A práve Inter cars ju podporuje pomocou komunitného centra Ostrov nádeje na ostrove Rusinga. Povedala som si, prečo nezačať podnikať v automobilovom priemysle? V tejto oblasti sme však mali veľmi malé vedomosti a bolo to také hodenie do vody. Firma All For Cars funguje už dva roky. Inter cars však robí biznis už asi 20 rokov, tak sme mali celkom dobrý štart.


Aká bola vtedy vaša konkurencia?
Firmy s náhradnými automobilovými súčiastkami existovali, ale riadili ich iba muži. Pre ženy bolo cudzie, aby boli v takomto biznise. Viaceré firmy však predávali použité súčiastky. My sme začali získavať súčiastky priamo z továrne. Usilovali sme sa byť jednou z najlepších firiem, ktoré majú takýto predmet podnikania. A ponúkať kvalitu za rozumnú cenu.


Bolo ťažké získať si zákazníkov?
Sme síce noví, ale vyberajú si nás často. Práve pre dostupnejšiu cenu. Firmy si veľakrát stanovujú obrovské sumy, pre ktoré ich navštevujú iba tí majetnejší obyvatelia ako riaditelia či politici. A „normálni“ ľudia si potom vyberajú skôr použité diely, čo nebol náš cieľ.


Biznis v automotive asi nie je lacná záležitosť. Bojovali ste so získaním počiatočného kapitálu?
Nanešťastie, je to jedno z odvetví, ktoré najviac potrebuje kapitál. Priemerné auto má 30-tisíc súčiastok. Vytvára to však šancu, že každý deň príde po súčiastku niekto iný. Prvý kapitál tvorili viac-menej naše úspory. Vďaka partnerstvu s Inter cars sme získali nejaké súčiastky aj bez toho, aby sme za ne vopred zaplatili. Neskôr sme si už vedeli zaplatiť kanceláriu, nábytok a trochu sa nám uľavilo. Keby sme však takéhoto partnera n...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-18 14:50:03 - Feat.: - Title: Kyjev musí rýchlo konať. Dochádzajú mu vojaci, zbrane i munícia, tvrdí pre HN český expert na Ukrajinu Mlejnek 02 - Modified: 2024-04-18 17:48:37 - Feat.: - Title: Korčoka lákali do maďarského rádia. „Neurobil som to,“ hovorí pre HN a spomína červenú čiaru a pád do bahna 03 - Modified: 2024-04-18 22:00:00 - Feat.: - Title: Sulík pre HN: Slovensku chýba právo veta, za povinné rozdelenie migrantov môže Fico 04 - Modified: 2024-04-18 13:30:00 - Feat.: - Title: Čo sú susedské spory a ako sa v nich účinne brániť? Pre HN vysvetľuje advokát 05 - Modified: 2024-04-17 16:30:00 - Feat.: - Title: Útok Iránu na Izrael bol neškodný ohňostroj, myslí si odborník na Blízky východ. Čo bude v konflikte ďalej?
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
19. apríl 2024 08:02