StoryEditorCisár František Jozef I. mal v Nyugati samostatnú čakáreň
Historickú železničnú budovu v Budapešti postavila spoločnosť slávneho konštruktéra Eiffelovky.
Opäť sa môžeme zahrať na zatváranie očí a otvárame ich na poslednej zastávke. Prvý dojem nie je lichotivý, nevábne betónové piliere asi oslavnou bránou nebudú. Toto má byť tá legendárna Nyugati pályaudvar, ktorú postavila spoločnosť o nič menej slávneho konštruktéra symbolu Paríža Eiffel Constructions Métalliques?
Takúto vstupnú vizitku nemá ani naša najdiskutovanejšia železničná stanica, no i tak nám Nyugati zavonia domovinou. Objavujeme tu flotilu zastaraných vlakov, partičku jehovistov okupujúcich panel zvestujúci koniec sveta, dokonca aj stánok s trdelníkmi.
Na jeden z troch hlavných železničných uzlov Budapešti...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2018-10-26 08:56:27 - Feat.: 0 - Title: Vitajte vo vstupnej bráne Slovenska
02 - Modified: 2018-10-26 08:56:50 - Feat.: 0 - Title: Ak dáte ľuďom niečo zadarmo, hrozí nadspotreba
01 - Modified: 2024-03-26 16:06:01 - Feat.: - Title: Pri Nitre museli pristúpiť k radikálnemu kroku. Teraz železničiarov tlačí ďalší problém: platy
02 - Modified: 2024-03-26 07:54:43 - Feat.: - Title: Deutsche Bahn postupne znížia pracovný čas rušňovodičov na 35 hodín týždenne
03 - Modified: 2024-03-19 16:23:43 - Feat.: - Title: Železniční odborári ukončili sériu protestov zhromaždením v Bratislave
04 - Modified: 2024-03-18 12:55:48 - Feat.: - Title: FOTO Takto železnice rozpredávajú majetok. Nekvalitné fotky, zničené nehnuteľnosti pod cenu a pozemky za pár šupov
05 - Modified: 2024-03-06 23:00:00 - Feat.: - Title: Zákopová vojna na Záhorí. Štátu sa komplikuje 200-ka na trati do Česka, hrozí blamáž