StoryEditor

Nárast počtu pasažierov spojený s poklesom tržieb

27.10.2018, 00:00
„Je iba rozprávkou, že vlaky zadarmo stoja iba 13 miliónov eur ročne. V skutočnosti je to asi dvojnásobok,“ uviedla pre HN šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková.

Poskytovaná dotácia sa zrejme už nebude veľmi zvyšovať, keďže kontingenty pre bezplatných cestujúcich sa od roku 2014 v podstate nemenili.

Zvyšovanie cestovného

Podľa Mertinkovej rast nákladov Železničnej spoločnosti Slovensko súvisí s infláciou a so zavádzaním nových spojov. Z toho dôvodu skôr či neskôr vzíde potreba zvyšovať cestovné, ktoré sa neupravovalo už šesť rokov. „Som zvedavá, ako to prijmú platiaci cestujúci. Prvé opatrenia v tomto smere vraj pripravujú železnice už na budúci rok.“...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2018-10-26 08:55:45 - Feat.: 0 - Title: Stanica môže byť zdrojom národnej hrdosti 02 - Modified: 2018-10-26 08:56:03 - Feat.: 0 - Title: Cisár František Jozef I. mal v Nyugati samostatnú čakáreň
01 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 02 - Modified: 2024-04-17 13:56:29 - Feat.: - Title: Harmonizovaná inflácia na Slovensku by sa mohla medziročne ešte mierne znižovať, myslí si analytik 03 - Modified: 2024-04-17 06:34:52 - Feat.: - Title: ANALÝZA: Na Blízkom východe opäť eskaluje napätie. Hrozí Izraelu veľký konflikt s nevyspytateľným Iránom? 04 - Modified: 2024-04-13 19:19:37 - Feat.: - Title: Rast reálnych príjmov zatiaľ nepomáha spotrebe, ale skôr úsporám, ukazuje analýza 05 - Modified: 2024-04-07 13:26:37 - Feat.: - Title: Vlani zaznamenali dynamický nárast platobnej neschopnosti firiem po celom svete, ukazuje analýza
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
19. apríl 2024 18:52