1. Sto miliónov cestujúcich ročne. Realita alebo fantazmagória?

Snímka: Reuters

Hoci v segmente železničnej dopravy si medzi postsocialistickými štátmi ešte ako-tak úroveň držíme, o Európskej únii sa to nedá tvrdiť. V porovnaní s ňou by bolo klišé vyhlasovať, že sme na chvoste. Skôr až za jej chvostom. Aktuálne výsledky prieskumu Eurobarometer však paradoxne ukázali, že v osobnej železničnej doprave sa Slováci zaraďujú medzi najspokojnejších cestujúcich.

Avšak práve počas mesiaca, ktorý v sebe zahŕňa aj týždeň mobility, sa železniciam ušla celá plejáda posmeškov na sociálnych sieťach.

Hneď skraja septembra sa roztrhla súprava, hneď nasledujúci deň potom horeli rušne, pád trakčného vedenia spôsobil uväznenie cestujúcich na dlhé hodiny, potom horeli rušne a finále mesiaca tiež nebolo radostnejšie. Železnice na svojom twitterovom účte hneď zrána 25. septembra oznámili šesť porúch rušňov.

„Všimli sme si, že septembrový zhluk mimoriadnych udalostí spôsobil, že každý, kto má ambície v politike, využíva mediálny záujem o našu spoločnosť,“ reagovala pre HN Focus Železničná spoločnosť Slovensko prostredníctvom svojho hovorcu Tomáša Kováča.

Odmieta obvinenia z toho, že by v tomto roku čelila výrazne vyššej poruchovosti než v minulosti. Na svoj vrub si môže pripísať len jednu pätinu z celkového počtu.

Očakávanie kolapsu

Útvar Hodnoty za peniaze, ktorý spadá pod ministerstvo financií, nedokáže situáciu posúdiť. Dôvodom je

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy