StoryEditor

Sto miliónov cestujúcich ročne. Realita alebo fantázia?

26.10.2018, 00:00
Autor:
KarásekKarásek
Čierne dni železničiarov vyvolali vlnu diskusií. Všetci aktéri sa však zhodujú v tom, že náš národný dopravca je finančne podvyživený.

Hoci v segmente železničnej dopravy si medzi postsocialistickými štátmi ešte ako-tak úroveň držíme, o Európskej únii sa to nedá tvrdiť. V porovnaní s ňou by bolo klišé vyhlasovať, že sme na chvoste. Skôr až za jej chvostom. Aktuálne výsledky prieskumu Eurobarometer však paradoxne ukázali, že v osobnej železničnej doprave sa Slováci zaraďujú medzi najspokojnejších cestujúcich.

Avšak práve počas mesiaca, ktorý v sebe zahŕňa aj týždeň mobility, sa železniciam ušla celá plejáda posmeškov na sociálnych sieťach. Hneď skraja septembra sa roztrhla súprava, hneď nasledujúci deň potom horeli rušne, pád trakčného vedenia spôsobil uväznenie cestujúcich na dlhé hodiny, potom horeli rušne a finále mesiaca tiež nebolo radostnejšie. Železnice na svojom twitterovom účte hneď zrána 25. septembra oznámili šesť porúch rušňov.

„Všimli sme si, že septembrový zhluk mimoriadnych udalostí spôsobil, že každý, kto má ambície v politike, využíva mediálny záujem o našu spoločnosť,“ reagovala pre HN Focus Železničná spoločnosť Slovensko prostredníctvom svojho hovorcu Tomáša Kováča. Odmieta obvinenia z toho, že by v tomto roku čelila výrazne vyššej poruchovosti než v minulosti. Na svoj vrub si môže pripísať len jednu pätinu z celkového počtu.


Očakávanie kolapsu

Útvar Hodnoty za peniaze, ktorý spadá pod ministerstvo financií, nedokáže situáciu posúdiť. Dôvodom je nespracovanie revízie výdavkov železníc. A dôvod tohto dôvodu? Železnice neposkytli požadované dáta, napriek tomu, že ich vyžaduje vláda. „Skúsenosti z ostatných spoločností v rezorte dopravy poukazujú na dlhodobo zanedbanú údržbu,“ povedal nám šéf útvaru Štefan Kišš, pričom dodal: „V rámci revízie výdavkov budeme pracovať na audite efektívnosti najväčšieho zamestnávateľa v štáte.“ Detaily, vrátane termínu, majú byť predmetom stretnutia premiéra s ministrami dopravy a financií už v novembri....

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-23 20:11:07 - Feat.: - Title: Experti krotia Zelenského nadšenie. Kľúčové otázky o americkej pomoci sú dve: Kedy a ako sa prejaví? 02 - Modified: 2024-04-22 12:24:40 - Feat.: - Title: Vallov údiv: Primátor Bratislavy to prehnal a už to asi aj vie (komentár) 03 - Modified: 2024-04-19 11:31:18 - Feat.: - Title: Fico sa obracia na Čínu. Chce tam získať zdroje na dva veľké dopravné projekty 04 - Modified: 2024-04-18 14:00:59 - Feat.: - Title: V Bratislave sa poobede tvoria kolóny, zdržíte sa aj 20 minút 05 - Modified: 2024-04-19 12:52:07 - Feat.: - Title: V Bratislave vznikne veľký parkovací dom pre takmer 500 áut. Má slúžiť aj tým, ktorí smerujú do centra mesta
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
24. apríl 2024 12:57