4. Charita potrebuje prime-time. Alebo nie?

Snímka: archív HN

Väčšia polemika prichádza, keď si položíme otázku, či potrebujeme, aby sa o nej vedelo. Koľko marketingu znesie pomáhanie? Je to súkromný akt svedomia, alebo sa touto činnosťou netreba tajiť, aby sa kúsok pozitívnosti dostal medzi ľudí a inšpiroval ich?

Odpoveď sa nehľadá ľahko. Môžeme iba hádať, či by napríklad systém pomoci Dobrý anjel mal taký dosah, keby sme neboli konfrontovaní s osudmi konkrétnych detí s rakovinou. Asi si nevieme ani predstaviť, ako veľa úsilia vyžaduje, citlivo tieto príbehy zverejniť. A ako by sa vybudovala tá dôvera, vďaka ktorej manažérka Dobrého anjela Ľudmila Kolesárová v priebehu jedného dňa vyzbierala pre anonymnú rodinu veľkú finančnú aj materiálnu pomoc? Tak sa zdá, že ľudia o úspešnej pomoci chcú a potrebujú vedieť.

Potom prichádza na rad hľadanie vinníka. Koľkokrát zaznie tá formulka, keď vidíme ďalšie nešťastie alebo nezvládnutú situáciu. Chyba systému, zlyhanie štátu. Ďalšiemu úradníkovi zasa bolo niečo jedno.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 60% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy