3. All inclusive neplatí len na dovolenke

Rovinaté dva hektáre plochy a jedna koľaj s dĺžkou dvesto metrov v areáli bývalých uhoľných skladov. Písal rok 1999, keď firma METRANS otvorila svoj prvý terminál na Slovensku. Dnes v Dunajskej Strede prevádzkuje jeden z najväčších terminálov kombinovanej dopravy. Nielen u nás, ale v celom regióne Baltskej nížiny.

Na ilustráciu to v strohých údajoch znamená: rozloha 280-tisíc štvorcových metrov, kapacita 25-tisíc TEU (Twenty-Foot-Equivalent Unit – označenie dvadsaťstopového kontajneru rady ISO 1C), koľajisko s deviatimi koľajami s dĺžkami 550 a 650 metrov, tri železničné portálové žeriavy s výškou viac ako pätnástich metrov.
V termináli je cvrkot prakticky 24 hodín denne. Pri našej návšteve blúdime v uliciach zložených akoby z pestrofarebného lega zloženého zo stoviek kontajnerov označených logami firiem svetových značiek i lídrov lodiarskych spoločností. Cez areál prúdia kamióny, či už na vykládku alebo nakládku. Nečakajte však, že sa okolo nich tmolia desiatky robotníkov. Nájdete tu len obsluhu mechanizmov. Vodič portálového žeriavu pozorne skladá jeden z kontajnerov na vagón. Popri vizuálnom kontakte mu pomáhajú aj kamery, ktoré plechovú ozrutu navigujú do bezpečnostných zámkov umiestnených v každom roku kontajnera.
Intermodálna doprava sa definuje ako kombinovaná d

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy