TIBOR BOŤÁNEKSimplea
StoryEditor

Simplea učí ľudí správne rozhodovať o svojich peniazoch

30.11.2023, 00:00

Novým riaditeľom finančno-poradenskej spoločnosti Simplea je od mája tohto roku skúsený obchodný expert TIBOR BOŤÁNEK. V oblasti financií pôsobí takmer dvadsať rokov, pracoval vo vedení spoločností Allianz aj Metlife a tvrdí, že služba, ktorú ľuďom ponúka Simplea, je v rámci stredoeurópskeho priestoru unikátna. Práve to ho presvedčilo prijať nový riaditeľský post.

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Simplea a spravodajským portálom Peniaze.sk

Simplea, ktorá je dcérou českej finančnej skupiny Partners, úspešne pôsobí na Slovensku už tretí rok. Mení sa niečo vaším príchodom?

Stratégiu máme nastavenú jasne, takže mám v podstate niekoľko úloh, ktoré považujem za zásadné. Predovšetkým doladiť niektoré štandardizované procesy na inak veľmi dobre fungujúcej centrále na aktuálne potreby. Ďalej je to vylaďovať komunikáciu smerom k našej obchodnej službe, obchodným partnerom a k tým najdôležitejším – našim klientom. Snažíme sa vytvárať vlastné moderné riešenia - preto vznikli napr. investičné fondy Simplea Investície, ďalej poisťovňa Simplea, ktorá z určitého hľadiska je najatraktívnejšia na trhu. Aj preto materská česká finančná skupina pripravuje projekt vlastnej poradenskej banky, čo je úplný unikát.

Počíta sa tiež so Slovenskom?

Nakoľko spoločnosť Partners získala v roku 2023 v Čechách bankovú licenciu Simplea predpokladá, že jej klienti budú môcť od roku 2025 cezhranične využívať depozitné produkty Partners Banky, teda eurový účet, sporiace a terminované účty.

 

 

Nájdite si najvýhodnejšiu hypotéku na trhu ešte dnes.

 

Bude iná ako komerčné banky, ktoré poznáme dnes?

Pôjde o mobilnú bankovú a poradenskú aplikáciu – Simplea Apka. Klient nájde v aplikácii veľmi detailný investičný reporting aj všetky informácie o svojich ďalších finančných produktoch, pričom si do aplikácie bude môcť doplniť aj tie, ktoré nemá dohodnuté cez Simplea. Aplikácia neponúkne klientovi len pasívny náhľad, ale bude ho napríklad aktívne informovať o výročiach zmlúv a významných udalostiach. Klient bude mať možnosť porovnať finančné produkty a cez aplikáciu bude môcť komunikovať so svojim poradcom a na elektronické podpísanie zmlúv bude môcť využiť Face ID či Touch ID.

Hovoríte, že vaše služby sú unikátne – v čom?

Na rozdiel od jednej ponuky, ako to bežné banky či poisťovne často robia, si u nás vždy môžete vybrať spomedzi rôznych produktov bánk a poisťovní na trhu ten najvýhodnejší, viete si ich porovnať. Naši odborníci vám zároveň pripravia finančný plán podľa vašej aktuálnej situácie a ak sa u vás niečo zmení, upravia ho tak, aby vám čo najviac vyhovoval. Jednoducho, u nás dostanete také komplexné služby, združené pod jednou strechou, aké inde nie.

Priority Simplea sú teda jasné, a čo vaša osobná misia?

Môže to znieť trocha nadnesene, no moja misia je pomáhať ľuďom priniesť pochopenie, ako fungujú peniaze a ako s nimi narábať. Ako sa správne zabezpečiť, ako zhodnocovať majetok či ako nerobiť zásadné chyby. Aby boli peniaze hlavne pozitívnou energiou, ktorá má priniesť človeku slobodu a pohodu, a nie starosti. Jednoducho, budovať svet o niečo lepší a zrozumiteľnejší, a taktiež talentovaným spolupracovníkom dať príležitosť. To ma baví.

Simplea má aj vlastnú poisťovňu. Kde vidíte toto spojenie ako prínos pre klienta?

Prínosy sú významné, pretože sme moderná a v podstate digitálna novo vybudovaná poisťovňa, ktorá funguje inak ako tradičné „veľké“ poisťovne. Simplea má jednoduché a zrozumiteľné pravidlá pre klienta. Uvediem príklad. Pri veľkých hráčoch na trhu sa do cien poistiek musia premietnuť okrem iného aj všetky mzdové náklady, a zložitý systém potrebuje veľký aparát aj niekoľko sto ľudí, ktorý už niečo stojí. Poisťovňa Simplea je moderná, pružná, digitálna, na cloudoch, od začiatku sa nerátalo so zložitými procesmi, s papierovaním, atď., a teda stačí zopár desiatok zamestnancov na obsluhu dvoch krajín. To vo finále znamená, že za porovnateľné poistenie ako od tradičnej poisťovne zaplatíte v Simplea často o 40 až 50 % menej, a to pri rovnakej kvalite. Keď som kedysi videl tieto čísla, pochopil som, že Simplea má skvelú budúcnosť, že už prišla iná doba.

V pláne má aj poistenie na odkázanosť. O čo ide?

Toto poistenie má pomôcť rodičom našich klientov v prípade, že raz budú odkázaní na pomoc iných, pre chorobu alebo vysoký vek. Kvalitné sociálne služby pre seniorov nie sú lacný špás, nie každý si ich dokáže zaplatiť, no poistenie na odkázanosť zabezpečí, aby bolo o nevládnych rodičov dobre postarané. Naša materská firma Partners v Česku dokonca plánuje budovať vlastné zariadenia preseniorov, ktoré by mohli po čase prísť aj k nám na Slovensko.

Veľká časť sprostredkovateľského biznisu sa odohráva v kaviarňach, niekedy dokonca po telefóne, Simplea stavila na kamenné franšízové pobočky. Aj v tom ste iní.

Fakt je, že na Slovensku okrem nás nenájdete poradenstvo poskytované prostredníctvom franšízových pobočiek. Kamenná pobočka (a budúca banka) môže byť pre klienta určite dôveryhodnejšia, zažil som prípady, keď klientov sprostredkovateľ skončil, telefón už mu nikto nebral, klient nevedel, na koho sa obrátiť. Pobočka Simplea point je úplne iný príbeh, náš klient má záruku, že bude vždy profesionálne obslúžený, vie, kam sa vrátiť, pričom staviame na dlhodobej starostlivosti o klienta. V Česku to takto funguje už 10 rokov. Mimochodom, otvoriť kamennú pobočku franšízanta niečo stojí a určite si nechce pokaziť ani svoje meno, je to jeho firma, takže postoj k spokojnosti klientov je zásadná vec.

Franšízing sa u nás spája hlavne s rýchlym občerstvením či značkovými predajňami. Ako to je v prípade finančných služieb?

V podstate veľmi podobne. To znamená, že si spolupracovník kúpi kompletný brand. Dostane technológie, značku, marketing, vzdelanie aj podporu. Potom buduje svoju vlastnú pobočku. Rozhodne sa teda, že chce mať svoju vlastnú „banku“ a vyberie si miesto, ktoré je atraktívne, a má svoje sídlo. V tomto modeli má v meste alebo štvrti svoju akoby banku. Nie je to o raste štruktúry či MLM, ako to poznáme, je to o reprezentatívnom mieste, kde ľudia budú chodiť po finančné poradenstvo, ako dnes chodia napríklad do poisťovne alebo banky. U nás to bude všetko v jednom, je to unikátny model, ktorý na Slovensku ešte veľmi nepoznáme. Navyše, takáto pobočka je dediteľná, má svoj kmeň klientov, alebo ju možno predať. V Česku tento model už úspešne funguje. A zdá sa, že sa ujal aj na Slovensku. Doposiaľ sa nám podarilo otvoriť osemnásť takýchto pobočiek. Samozrejme, budeme ďalej pokračovať, k čomu vo veľkej miere dopomôže partnerstvo so spoločnosťou Swell.

Kde vás Bratislavčan nájde?

Konkrétne v Bratislave máme zatiaľ otvorených šesť Simplea Pointov - jednu v Karlovej Vsi na Nám, Sv. Františka, tri v Ružinove (na Prievozskej, Mierovej a Legionárskej ulici), jednu v Novom Meste na Račianskej ulici a šiesta sa nachádza na Lužnej ulici v Petržalke. V blízkom čase by mali pribudnúť ešte ďalšie tri – na Blumentálskej, Záhradníckej a Vrakunskej ulici.

menuLevel = 2, menuRoute = prakticke-hn/poradenstvo, menuAlias = poradenstvo, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
28. apríl 2024 00:01