StoryEditor

Nezabudnite nahlásiť škodu na aute pri havárii doma alebo v zahraničí

01.07.2015, 14:20
Autor:
HNporadňaHNporadňa

Klienti často po dopravnej nehode využívajú k nahláseniu škody z PZP moderné technológie, čím si splnili len oznamovaciu povinnosť. No následne pozabudnú poisťovni doložiť doklad podpísaný vinníkom, že si priznáva vinu. 

Hlásenie škôd z povinného zmluvného poistenia na Slovensku

V súvislosti s hlásením škôd z povinného zmluvného poistenia sa v poslednej dobe často vyskytujú situácie, kedy klienti nahlásia poistnú udalosť, ale nezdokladujú ju písomne. Škodu z povinného zmluvného poistenia musí poistený nahlásiť písomne, a to v zákonom stanovenej lehote (15, respektíve 30 dní – ak sa nachádza na území mimo Slovenska). Za písomné nahlásenie škody poisťovne považujú: doručenie tlačiva Záznam o dopravnej nehode (osobne na pobočku poisťovne, poštou alebo naskenované e-mailom) vypísaného na mieste nehody, podpísaného oboma stranami, pričom poistený musí vyplniť obidve strany tlačiva a doložiť k nemu kópiu technického preukazu motorového vozidla a vodičského oprávnenia.

Druhou možnosťou je nahlásenie škody prostredníctvom internetového formulára umiestneného na stránke poisťovne, ku ktorému je tiež potrebné doložiť kópiu technického preukazu auta a vodičského oprávnenia. Týmto si klient splnil oznamovaciu povinnosť, no je potrebné následne tento e-formulár vytlačiť a podpísaný dodať poisťovni (poštou, e-mailom alebo osobne).

V prípade, že poistený nenahlási spôsobenú škodu poisťovni písomne (jedným z vyššie uvedených spôsobov), proces ukončenia poistnej udalosti sa týmto môže zbytočne naťahovať.

Snímka: Flickr.com

Hlásenie škôd zo zahraničia (v rámci štátov zelenej karty)

Škodu je opäť možné nahlásiť aj elektronicky cez stránku poisťovne. Ak pripojenie v danej chvíli nie je dostupné, po príchode domov (maximálne do 30 dní) môže klient nahlásiť udalosť telefonicky alebo e-mailom na príslušný dispečing poisťovne. Vždy treba na mieste nehody vyplniť medzinárodný formulár “Záznam o dopravnej nehode”, ktorý klient dodá poisťovni po návrate domov ako písomný doklad. Veľmi dôležité je zaznamenať rozsah poškodenia vozidiel. Záznam musí byť riadne podpísaný i druhou stranou a nemožno ho dodatočne meniť a doplňovať.

Ďalšie požadované doklady

- policajná správa (ak bola privolaná polícia)

- potvrdenie autoservisu o oprave vozidla s rozpisom vykonaných prác a s uvedením doby opravovania vozidla, prípadne potvrdenie autoservisu o nepojazdnosti vozidla

- potvrdenie odťahovej služby (ak bola privolaná cez asistenčnú službu)

- cestovný lístok, účet za ubytovanie (ak bola potrebná náhradná doprava či ubytovanie)

V týchto prípadoch je poistený povinný zabezpečiť dostatočné dôkazy o rozsahu a príčine poistnej udalosti, napr. uchovaním vymenených poškodených dielov, fotodokumentáciou, prípadne videozáznamom, svedectvom tretích osôb a pod.

01 - Modified: 2007-07-09 11:13:00 - Feat.: 0 - Title: Hyundai v Česku za rok investoval 1,5 miliardy Kč
01 - Modified: 2024-06-02 12:19:08 - Feat.: - Title: Prvá jazda s najpredávanejším crossoverom Toyoty. Modernizácia priniesla výkon i ticho 02 - Modified: 2024-06-02 17:22:09 - Feat.: - Title: Na slovenské diaľnice pribudnú radary i betónové panely. NDS tak reaguje na nehody 03 - Modified: 2024-05-31 11:18:42 - Feat.: - Title: KVÍZ: „Maximálky“ naprieč dovolenkovými krajinami. Vyznáte sa alebo riskujete pokutu? 04 - Modified: 2024-05-31 08:53:53 - Feat.: - Title: Návod na mestá bez nehôd? Presadnúť na bicykle, zvýhodniť chodcov a najmä spomaliť 05 - Modified: 2024-05-30 14:14:45 - Feat.: - Title: Radikálne zmeny potešia. Testovali sme najpredávanejšie SUV od Hyundai v novej forme
menuLevel = 1, menuRoute = prakticke-hn, menuAlias = prakticke-hn, menuRouteLevel0 = prakticke-hn, homepage = false
03. jún 2024 01:23