Koronavírus strhol školstvu masku, digitalizácia je stále hudbou budúcnosti

Koronavírus strhol školstvu masku, digitalizácia je stále hudbou budúcnosti

Achillovou pätou sú digitálne zručnosti učiteľov a ošetrovanie informačných technológií.

Nepatrný vírus nemilosrdne rozbil mýtus o toľko proklamovanej zdatnosti školstva vo virtuálnom priestore. Najvyšší kontrolný úrad ho však nepotreboval na to, aby ešte vo februári zargumentoval kritickú úroveň informácie a digitalizácie.

Jeho zistenia k „Elektronizácii vzdelávacieho systému regionálneho školstva“ by pravdepodobne vyvolali väčšiu pozornosť, keby ju nezatienila pandémia. Národnú koncepciu digitalizácie rezortu s výhľadom do roku 2020 vláda schválila ešte v roku 2014. Kontrola NKÚ zistila, že v návrhoch rozpočtov Slovenskej republiky na roky 2015 až 2017 sa na ňu nevyčlenili žiadne financie.

Ani programové vyhlásenie predošlej vlády koncepcii nevenovalo pozornosť. NKÚ vo svojej správe poznamenáva, že ministerstvo sa s digitalizáciou „borí už takmer dvadsať rokov, keď sa začali realizovať prvé projekty Milénium a Infovek“.

Ich métou bolo vybavenie tried počítačmi a internetom. Kontrakt na Infovek sa predĺžil do druhej fázy a navyše ho Úrad pre verejné obstarávanie opakovane sankcionoval pokutami. Nasledujúci projekt Edunet sa tiež nenaplnil. Výsledok? Tretina regionálnych škôl nemá uspokojivé pripojenie pre digitálny edukačný obsah.

Koronavírus strhol školstvu masku, digitalizácia je stále hudbou budúcnosti

Najčítanejšie témy