TASR/Henrich Mišovič
StoryEditor

Kampane antisystémových strán budú čoraz kvalitnejšie, upozorňuje odborník. Aké boli k eurovoľbám?

30.05.2019, 00:00
Minulý víkend si Európa volila svojich zástupcov do Európskeho parlamentu. HN zhodnotili kampane slovenských skokanov volieb.

Cieľom každej kampane je presvedčiť voliča, že práve program ich strany je tým najlepším riešením. Ako sa s predvolebnou kampaňou popasovala koalícia Progresívne Slovensko a Spolu?

Čo stálo za jej úspechom, a prečo sa darí kampani, ktorú vedie Kotlebova Ľudová strana Naše Slovensko? Stretnutie týchto dvoch protipólov sme zhodnotili s odborníkmi.

Najväčšiu silu v kampani má osobná skúsenosť s kandidátom. Aj preto sa kandidáti snažili o čo najväčší zásah práve cestovaním po Slovensku. Michal Šimečka doslova obehol Slovensko. Rovnako ako kedysi Mikuláš Dzurinda obišiel svojich voličov na bicykli. Pri PS a Spolu však bolo potrebné personalizovať kandidátov a priblížiť ich verejnosti čo najautentickejšie.

„Podobne ako v prípade Dzurindu, aj v prípade Šimečku bol presun k voličom ,po vlastných‘ metaforou k mentálnej energickosti,“ povedal pre HN politický marketér Peter Mikuláš.

menuLevel = 2, menuRoute = focus/politika-s-spolocnost, menuAlias = politika-s-spolocnost, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
19. apríl 2024 23:38