Dobrá kampaň stojí na troch jednoduchých pilieroch, tvrdia odborníci. Čo nás čaká v jej finále?

Dobrá kampaň stojí na troch jednoduchých pilieroch, tvrdia odborníci. Čo nás čaká v jej finále?

V predvolebných diskusiách sa ukáže autentickosť kandidátov.

„Autenticita spôsobí, že ľudia kandidátovi uveria, že to myslí úprimne, jednoduchá čitateľnosť pomôže rýchlo a v skratke pochopiť jeho posolstvo či príbeh a emócia vyvolá nadšenie, ktoré sa dokáže spoľahlivo šíriť na sociálnych sieťach.“

Takto zhodnotil základné atribúty každej kampane pre HN strategický analytik agentúry Istropolitana Ogilvy Juraj Plánovský.

Nesmie sa pri nej zabúdať na to, že musí vychádzať predovšetkým z analýzy ľudí, ktorým je určená. Treba vychádzať z ich momentálnych pocitov, potrieb a túžob. Aby boli jeho sľuby uveriteľné.

Práve preto považuje riaditeľka Creative Department Simona Bubánová stretnutia s občanmi, ktoré kandidát Štefan Harabin realizuje prostredníctvom svojho „harabiniaka“, za veľmi efektívne. Možnosť osobného kontaktu voliča s kandidátom je totiž jedným z najsilnejších motivátorov.

Podobný príklad poznáme aj z nedávnych komunálnych volieb, keď pôvodne málo známy kandidát Vallo zorganizoval koncert Za lepšiu Bratislavu. Podľa Bubánovej bol práve tento koncert udalosťou, z ktorej väčšina nerozhodnutých voličov odchádzala s jasnou preferenciou.

Väčšina kandidátov má kampaň vystavanú v schéme používanej takmer od 90. rokov. Dnes už hlava na bilborde so silným, ale v zásade nič nehovoriacim sloganom nestačí.

„Veľmi dôležitá je v súčasnosti aj intenzívna interaktivita so svojím voličom. Byť mu bližšie, počúvať ho, rozprávať sa s ním,“ zhodnocuje Consumer Mind Reader z agentúry Istropolitana Ogilvy Veronika Romsauerová.

Najčítanejšie témy