7. Politický marketér: Prekvapila ma neschopnosť väčšiny strán pracovať s dátami. Robili kampaň vycucanú z prsta

Snímka: TASR

Máme za sebou kampaň pred sobotňajšími parlamentnými voľbami. Prekvapila vás v niečom, bola iná než tie predchádzajúce?
Prekvapila ma neschopnosťou väčšiny strán pracovať s dátami, určovať na ich základe stratégiu, miešať dáta so zdravým sedliackym rozumom a byť v kampani flexibilný. Toto dokázala len jedna, nanajvýš dve strany.

V čom teda zlyhali ostatné strany?
Tie ostatné robili kampaň, ako sa hovorí, vycucanú z prsta, na základe svojich postrehov, osobných poznatkov či dojmov. Nedokázali sa vôbec aktivovať, použiť komunikačné princípy, princípy drámy. V zásade to bolo také amatérske stĺkanie pramice na prevoz z bodu A do bodu B.

Podľa vás im teda takáto kampaň vôbec nepomohla?
Pri väčšine strán možno nejaký účel splnila, ale nemala aktivačný motív na to, aby im priniesla nových voličov.


Vytiahli teraz jednotlivé strany zbrane ťažšieho kalibru než v roku 2016? Inými slovami, bola tá kampaň špinavšia?
Myslím si, že bola štandardne špinavá. Aj historicky sa preds

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 84% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy