1. Dočkáme sa predĺženia trate do Petržalky?

Snímka: TASR/Štefan Puškáš

Výstavba druhej etapy trate po zastávku Janíkov dvor sa mala začať stavať minulý rok, k tomu však nedošlo. A rovnako nereálnym sa javí termín dokončenia v roku 2020. Dôvodom boli totiž prieťahy s Krajským dopravným inšpektorátom aj námietky občanov. To spomalilo celý proces o rok a sedem mesiacov.

Teraz však výstavba trate môže pokračovať po tom, čo Okresný úrad v Bratislave začiatkom mája zamietol pripomienky účastníkov stavebného konania, ktorí sa odvolali voči rozhodnutiu stavebného úradu v Petržalke.

Výstavbu trate však tlačí čas. Pre čerpanie eurofondov musí byť hotová do konca programového obdobia, ktoré končí v roku 2022. Magistrát chce výstavbu stihnúť do konca roka 2023, do kedy môže rátať aj s európskymi peniazmi.

Projekt predĺženia električkovej trate v Petržalke je momentálne v procese prípravy dokumentácie pre stavebné povolenie. Projektové náklady na projekt sa odhadujú na 114 miliónov eur s DPH.

Po získaní stavebného povolenia by malo nasledovať vysúťaženie zhotoviteľa stavby a podanie žiadosti o nenávratný finančný príspevok na získanie financovania prostredníctvom európskych zdrojov cez Operačný program integrovaná infraštruktúra.

Nová električková trať má byť dlhá skoro štyri kilometre, počas ktorých bude električka zastavovať na siedmich zastávkach v úseku od Rusovskej cesty po Janíkov dvor cez petržalskú os.

Hlavné mesto predstavilo začiatkom februára i urbanistickú štúdiu Chorvátskeho ramena. Obyvatelia vyjadrili obavy, že sa cena nehnuteľností okolo trate pre výstavbu zníži. Podľa odborníkov sú však ich obavy neopodstatnené a cena by sa mala skôr zvyšovať.

Najčítanejšie témy