3. Čo sa spája s jeho kampaňou?

Snímka: TASR/Martin Baumann

Oficiálna kampaň trvá podľa zákona 15 dní pred voľbami. Kandidáti mohli vtedy minúť najviac 132 775 eur, pre „finalistov“ do druhého kola, Kiska a Fica sa táto čiastka navýšila na dvojnásobný limit 265 550 eur.

Viacerí odborníci obom vyčítali, že minuli omnoho viac. Igor Brossmann, odborník na reklamu a marketing a tiež zakladateľ Dobrého anjela sa v minulosti kriticky vyjadril, že si Kiska robil už kampaň predtým pod hlavičkou Dobrého anjela, čo mu prišlo ako zneužitie charity.

Kauza s Kiskovou predvolebnou kampaňou sa však ťahala aj do tohto roka v podobe zdanenia Kiskovho príjmu. Kiskova firma KTAG si totiž nemohla výdavky za jeho prezidentskú kampaň uplatniť ako daňový náklad a išlo tak o neoprávnený odpočet DPH.

Podľa daniarov to bola výhoda zamestnávateľa voči zamestnancovi a z príjmov mala zaplatiť o 27-tisíc eur viac.

​Spoločnosť si po vyšetrovaní chybu priznala, oľutovala a daň doplatila, čím čin prestal byť trestný. Podvod sa mal týkať DPH aj dane z príjmu. Kauza si zatiaľ svoju bodku ani vyše rok po medializácii nepíše, prebieha voči veci a nie osobe a žiadne konkrétne osoby tak neboli obvinené.

Prípadu sa venovala prokuratúra a neskôr Národná kriminálna agentúra. Tá voči Kiskovi viedla trestné stíhanie aj vo veci prečinu zneužívania právomocí verejného činiteľa a iných bodov.

„Je prirodzené, a každý podnikateľ to určite zažil, že pri kontrolách sa nájdu chyby. Dôležité je ich odstrániť a penále doplatiť. A to sa aj okamžite stalo,“ reagoval Kiska minulý september.

Najčítanejšie témy