1. Ako funguje Slovnaft BAjk v Bratislave?

73 dokovacích staníc s 550 bicyklami v štyroch mestských častiach. To je realita pre súčasných bike-friendly jedincov v metropole Slovenska. „Po Paríži, Viedni alebo Barcelone má už aj Bratislava svoj bikesharing. Naše mesto sa tak zaradí k viac ako 30 krajinám, kde túto alternatívnu, ekologickú a rýchlu formu mestskej dopravy poskytujú,“ opísal službu zdieľaných bicyklov Slovnaft BAjk primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, ktorá funguje od 7. septembra.

Dokovacie stanice majú byť v meste umiestnené tak, aby umožnili čo najjednoduchšie napojenie používateľov na cyklotrasy a prestupy v rámci mestskej hromadnej dopravy. Prilákať cyklistov má pomôcť aj ich nízka zavádzacia cena.

Suma za využívanie bratislavského bikesharingu je totiž zatiaľ jedno euro. Zaručuje neobmedzený počet jázd v trvaní do 30 minút a následne kredit jedno euro na platby nad rámec týchto minút.

V HNtelevízii si pozrite, ako fungujú žlté bratislavské bicykle.

Slovnaft BAjk je spoločný projekt hlavného mesta a spoločnosti Slovnaft. Zdieľanie bicyklov stálo Bratislavu 500-tisíc eur, Slovnaft prispel 1,5 milióna eur.

Projekt sa však nezaobišiel bez problémov. Niektorí používatelia sa sťažovali, že bicykle nevedeli zamknúť či odomknúť alebo im na stránke ukazovalo voľné bicykle v dokovacej stanici, v ktorej však v skutočnosti žiadne nenašli.

Hovorca spoločnosti Slovnaft Anton Molnár pre HN uviedol, že na základe podnetov zo sociálnej siete už zjednodušili orientáciu na mape obsadenosti staníc a zlepšujú aj logistiku.

Obzvlášť smutné bolo aj správanie niektorých obyvateľov. Vandali totiž už počas prvého víkendu stihli zničiť najmenej osem bicyklov, keď cielene poškodili ich pedále či pneumatiky v dokovacích staniciach. Bicykle sú skonštruované pritom tak, aby vedeli odolať aj hrubšiemu zaobchádzaniu.

Nesrovnal ubezpečil, že polícia stanice monitoruje a vyzval ľudí, aby v prípade spozorovania poškodzovania volali políciu.

Najčítanejšie témy