3. Ako postupovať v prípade problémov?

Snímka: Dreamstime

Samotný predseda úradu Richard Raši upozornil, že ide o kompletnú zmenu v úradníckej praxi. Po novom si budú musieť úradníci dohľadávať informácie sami namiesto toho, aby ich žiadali od občana, tak ako to fungovalo doteraz.

„Budeme sa snažiť, aby sme akékoľvek problémy vyriešili, pretože predpokladáme, že mnohí úradníci si automaticky budú niektoré z týchto výpisov pýtať,“ dodal a vyzval verejnosť aj úradníkov na trpezlivosť.

Ak nastanú podobné problémy, občan v žiadnom prípade nemusí výpis v papierovej forme priniesť, a to aj napriek tomu, že by na tom úradník nástojil.

Ako vysvetlil Raši, na tieto prípady sú pripravené kontaktné linky, kde bude možné podať sťažnosť. Tá sa dá zaslať aj cez portál stopbyrokracii.sk. Úrad bude následne kontaktovaný.

Ak by sa podobné praktiky opakovali, zákon proti byrokracii obsahuje aj klauzulu o možných sankciách pre inštitúcie, a to do výšky päťtisíc eur.

Úrad si následne môže náhradu škody vyžadovať od zodpovedného úradníka.

Najčítanejšie témy