7. Čo si myslí politický marketér?

Na čo kladú politici pri komunikácii na Facebooku najväčší dôraz?

Je to rôzne od politika k politikovi. Niektorí Facebook považujú za úradnú tabuľu, kde zdieľajú len technické informácie spojené s výkonom funkcie. Iní zase používajú svoj profil alebo stránku len na zdieľanie mediálnych vystúpení bez unikátneho obsahu. Menšina politikov má stratégiu a taktiku komunikácie na sociálnych sieťach, väčšinou aj tím, ktorý sa kurátorsky stará o obsah.

V čom sa potom líši takto riadená komunikácia?

Tieto profily alebo stránky pracujú s tým, čo je hlavnou náplňou sociálnych médií - vytvárať a predávať predstavu okolo osobnosti kandidáta alebo politika. Obsah je teda o vizuáloch, súkromnom živote, kuriozitách, gestách a krátkych komentároch. Nie je to len o zverejňovaní obsahu, ale aj sledovaní reakcie, ktorú vyvolal a aktívne zasahovanie do neho.

Čo teda politici uprednostňujú?

Drvivá väčšina politikov, ktorých poznám na sociálnych sieťach má na vytváranie a publikovanie obsahu dedikovaný tím. Aktívna spolupráca pri zdieľaní súkromia sa samozrejme vyžaduje.

Aké najväčšie chyby môže politik spraviť?

Poznal som kandidátov, ktorý s obsahom pracovali sami bez tímu, niektorí až obsesívne preceňovali výtlak sociálnych sietí pre konverziu hlasov. A skončilo to veľmi rozporuplne - príspevky komunikovali príliš široké spektrum tém a niekedy si dokonca odporovali. Nehovoriac o nízkej kvalite.

Je lepšie mať viac príspevkov denne alebo ich mať skôr menej, ale v dôležitých situáciách?

Napríklad OĽaNO sa na sociálnych sieťach zameriava najmä na protestné hlasy a frustrovaných voličov, ktorí majú tendenciu konzumovať a zdieľať veľa protestného obsahu. Sú na sociálnych sieťach často prítomní a veľa obsahu im vyhovuje. Všeobecne však platí, že sedem príspevkov za deň už zahlcuje.

Najčítanejšie témy