Občianske združenie Cyklokoalícia uskutočnilo začiatkom júla sčítanie cyklistov v Bratislave počas rannej špičky. Vyplýva z neho, že oproti roku 2013 sa ich počet zvýšil o 117 percent. Väčšiemu zastúpeniu cyklistov na cestách má pomôcť plánované rozšírenie cyklotrás aj bikesharing, ktorý je už súčasťou viacerých slovenských miest. HN sa pozreli, ako funguje zdieľanie bicyklov u nás a aká je situácia v zahraničí.
1. Ako funguje Slovnaft BAjk v Bratislave?
73 dokovacích staníc s 550 bicyklami v štyroch mestských častiach. To je realita pre súčasných bike-friendly jedincov v metropole Slovenska. „Po Paríži, Viedni alebo Barcelone má už aj Bratislava svoj bikesharing. Naše mesto sa tak zaradí k viac ako 30 krajinám, kde túto alternatívnu, ekologickú a rýchlu formu mestskej dopravy poskytujú,“ opísal službu zdieľaných bicyklov Slovnaft BAjk primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, ktorá funguje od 7. septembra. Dokovacie stanice majú byť v meste umiestnené tak, aby umožnili čo najjednoduchšie napojenie používateľov na cyklotrasy a prestupy v rámci mestskej hromadnej dopravy. Prilákať cyklistov má pomôcť aj ich nízka zavádzacia cena. Suma za využívanie bratislavského bikesharingu je totiž zatiaľ jedno euro. Zaručuje neobmedzený počet jázd v trvaní do 30 minút a následne ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.