StoryEditor

Je chyba spoliehať sa iba na peniaze z eurofondov

15.06.2020, 00:00
Autor:
tgtg
Za 20 rokov išli do modernizácie tratí necelé dve miliardy eur. Takmer všetky peniaze sa však použili len na jednu trať z Bratislavy do Žiliny, povedala pre HN šéfredaktorka Železničnej revue Desana Mertinková.

Úsek z Bratislavy do Žiliny je už takmer zmodernizovaný, na východnej strane však železnice po dlhom čase vysúťažili zatiaľ len prvú časť. Čím to je?


Tempo modernizácie železničných tratí je dané hlavne peniazmi. Keby ich bolo viac, mohli by sme postupovať rýchlejšie. Viac ich nie je aj preto, že sa spoliehame iba na eurofondy. Ďalší problém je v tom, že celý úsek na východ od Žiliny už bol viac-menej naprojektovaný, ale treba ho prekresliť. Kvôli rýchlosti 160 kilometrov za hodinu tam boli totiž naplánované dve desiatky tunelov, mali sa premiestňovať viaceré železničné stanice a predĺžiť zubačka zo Štrby. Stálo by to veľa peňazí a ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-04 08:12:38 - Feat.: - Title: Relácia ELEMENTY ženy: Tréner Tomáš Mihálik silovom tréningu, čo s boľavým chrbátom a veriť influencerom? 02 - Modified: 2024-05-03 09:00:00 - Feat.: - Title: Postavili ste si bazén a neskolaudovali ste ho? Advokát v rozhovore pre HN hovorí, aké máte možnosti 03 - Modified: 2024-05-01 15:48:00 - Feat.: - Title: Eurofondy sú významným zdrojom financovania regionálneho rozvoja, tvrdí ZMOS 04 - Modified: 2024-04-29 09:10:23 - Feat.: - Title: Čerpanie eurofondov brzdí administratíva. Vláda sa bude snažiť uprosiť eurokomisiu, tvrdia analytici 05 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Jana Kirschner: V Británii sa mi vyčistili hodnoty. Tu vláda robí likvidačné opatrenia proti kultúre a ľuďom
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. máj 2024 21:43