45 miliónov eur. Rekordérom v rámci pokút je šesť stavebných spoločností, ktoré podľa Protimonopolného úradu ešte v roku 2004 uzavreli kartelovú dohodu cien na výstavbu úseku diaľnice D1 medzi Mengusovcami a Jánovcami. Za koordinované správanie dostali pokutu v hodnote 45 miliónov eur. Najvyššiu časť z nej – 13,88 milióna eur, musela zaplatiť spoločnosť Mota-Engil. Firma Strabag prišla o 12,21 milióna eur, Skanska o 8,98 milióna eur, Inžinierske stavby o 3,02 milióna eur a najmenšiu čiastku, asi 131-tisíc eur, by mala zaplatiť firma Betamont. Doprastav sa pokute 6,57 milióna eur vyhol vďaka reštrukturalizácii. Rozhodnutie vydal úrad v roku 2006. Najvyšší súd následne koncom roka 2013 odmietol všetky žaloby diaľničných spoločností. Tie sa však nevzdali a obrátili sa na Ústavný súd, ktorý v roku 2015 vrátil opäť celý prípad prehodnotiť Najvyššiemu súdu. Ak by Najvyšší súd rozhodol v prospech diaľničných spoločností, úrad bude musieť vyzbierané peniaze firmám vrátiť.TASR
StoryEditor

Nočná mora Slovákov. Prečo iní dokážu postaviť diaľnicu a my nie?

14.11.2017, 23:00
Spojenia na východ sa vraj dočkáme až v roku 2026.

Stavba diaľnice z Bratislavy do Košíc sa ťahá už desaťročia a na jar bude 20 rokov od poklepania základného kameňa tunela Višňové. Stále sa však súvislou diaľnicou z jednej metropoly do druhej nedostaneme. Stavbe diaľnic v zahraničí sme sa venovali aj tu. Čím to je a prečo to iní vedia?

menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
17. apríl 2024 00:47