1. Kto sa stal víťazom krízy?

Snímka: Unsplash/Mollie Sivaram

Všetci títo hráči sa stali jednoznačnými ekonomickými víťazmi minulého roka, do ktorého výrazným spôsobom zasiahla pandémia koronavírusu a ochorenie COVID-19.

Kamenné obchody až na pár výnimiek zostali zatvorené. Ľudia si veľkú časť tovaru mohli nakupovať jedine cez internet. Aj to bol jeden z hlavných dôvodov, prečo Amazon zažil vlani raketový nárast tržieb. Čistý zisk mu stúpol o 84 percent v porovnaní s rokom 2019.

Verili mu aj akcionári. Kým začiatkom februára, teda ešte pred rozšírením pandémie do celého sveta a zavedením globálneho lockdownu, sa jedna jeho akcia predávala za zhruba 1 900 dolárov, koncom augusta to už bolo takmer vyše 3 400 dolárov, teda asi o 80 percent viac.

Podobne sa darilo aj ďalším spoločnostiam, ktoré ťažili z nemožnosti stretávať sa, chodiť von, fyzicky využívať služby, obedovať priamo v reštauráciách či nakupovať v kamenných predajniach. Zábava bola obmedzená na domáce priestory. Jedným z priamych dôsledkov tejto situácie bol fakt, že napríklad akcie Netflixu vystrelili z 375 dolárov za kus z úvodu marca na 530 dolárov začiatkom augusta.

Najčítanejšie témy