4. Má Slovensko šancu stať sa jedným z lídrov elektromobility?

Snímka: InoBat Auto

Vyrábať ju začne už na budúci rok v továrni vo Voderadoch neďaleko Trnavy slovenská spoločnosť InoBat Auto. „Táto batéria je jedinečná v tom, že ju pomocou umelej inteligencie môžete nastaviť pre akékoľvek elektrické auto. Nemusíte vyrábať osobitný druh batérie pre každú značku či model auta zvlásť,“ uviedol v rozhovore pre HN Marián Boček, šéf a spoluzakladateľ InoBat Auto. Ide o prvý konkrétny výsledok práce Slovenskej batériovej aliancie, ktorú predstavili pred dvoma rokmi práve na Štrbskom Plese počas Tatra Summitu 2018.

Naša krajina, ktorá je v súčasnosti vďaka fabrikám štyroch automobiliek najväčším globálnym producentom osobných vozidiel v prepočte na obyvateľa, tak dostáva veľmi silný impulz, aby si pozíciu automobilovej superveľmoci ešte viac posilnila. „Slovensko je už dnes vo svete vnímané ako veľmi silná krajina v tomto segmente,“ uviedol v rozhovore pre HN Andy Palmer, bývalý generálny riaditeľ automobiliek Nissan či Aston Martin, ktorý v InoBate zastáva pozíciu hlavného poradcu.

Ešte tento rok sa na Slovensku začne stavať výskumno-vývojové centrum a výrobná linka InoBat Auto. Výroba prvých lítium-iónových batériových článkov je naplánovaná na budúci rok. Do roku 2025 bude nasledovať 10 GWh gigatováreň, ktorá výrazne znásobí výrobné kapacity pre európsky trh s elektrickými autami.

Najčítanejšie témy