3. Ktoré segmenty ovládnu globálny priemysel?

Snímka: Reuters

Práve v tom by nám súčasná situácia mohla pomôcť. Firmy aj úrady sú dnes nastavené na obmedzenie osobného kontaktu a širšie využívanie digitálnych komunikačných kanálov. V skratke – kto má dnes k dispozícii všetky najmodernejšie technológie, má najlepšie šance, aby z krízy vyšiel ako víťaz.

Tento trend potvrdzuje prudký rast spoločností ako je Zoom, ktorá zabezpečuje videokonferencie. Jej hodnota počas mesiacov poznačených prísnymi protipandemickými opatreniami prudko stúpla, keďže v dôsledku stopnutých letov a práce z domu mnohé firmy pristúpili k poradám cez web.

Rastú aj firmy zo segmentu e-commerce či donáškových služieb potravín alebo iných produktov. Takisto týmto technológiám bude patriť budúcnosť.

Navyše netreba pochybovať, že regióny ako Ázia či Severná Amerika na digitalizácii naplno pracujú. Ak Európa nechce v postcovidových časoch za nimi zaostať, musí staviť na rovnakú kartu. „Krízu by sme preto v týchto ťažkých časoch mali vnímať ako príležitosť,“ uviedla viceprezidentka Európskej investičnej banky Liliana Pavlovová, ktorá sa ku konferencii pripojila cez videospojenie. Mesto Luxemburg, kde Európska investičná banka sídli, sa totiž aktuálne nachádza v červenej zóne. Pavlovová tak do Tatier nemohla osobne pricestovať.

Najčítanejšie témy