5. Šéf Coca-Coly pre HN: Odvetvie dovozu domov sa počas pandémie veľmi posunulo

Snímka: The Coca Cola Company

Koronakríza tvrdým spôsobom zasiahla aj trh s nealkoholickými nápojmi. Zmenili ste nejakým spôsobom svoju stratégiu, aby v prípade opakovania pandémie boli dosahy na váš biznis čo najmenšie?
Áno, samozrejme. Človek sa z takejto krízy vždy poučí. Premýšľali sme nad novými spôsobmi spolupráce so segmentom HoReCa, poskytujeme mu rôzne formy pomoci, pripravili sme celý rad programov. Takže ak by sa niečo podobné zopakovalo, budeme presne vedieť, čo treba robiť. Veď už teraz sa človek mnohému učil doslova za pochodu. Niektoré veci by sme nabudúce už urobili inak. Postupne sme sa dopracovali k tým najlepším možným postupom. Myslím si teda, že sme pripravení, ak by sa podobná kríza opakovala.

Pre koronakrízu si veľa ľudí nechalo dovážať potraviny a nápoje domov prostredníctvom donáškových služieb. Cítite aj vy, že sa posilnil práve tento segment? Zmenili sa nejakým spôsobom percentá rozdelenia vašich tržieb medzi reštaurácie, obchody a donáškové služby?
Úplne presné údaje nemám, no pracujeme takisto so službami, ktoré poskytujú dovoz jedál a nápojov domov. Vidíme, že toto odvetvie sa skutočne veľmi posunulo. Zrazu sa objavilo mnoho nových reštaurácií, ktoré predtým v tomto segmente nepôsobili. V rámci našej spolupráce sme predložili ponuky tým reštauráciám, ktoré zabezpečujú dovoz menu s nápojmi Coca-Cola. Pomáhame reštauračným zariadeniam, aby boli schopné predávať čo najviac takých produktov, ktoré ľudia vyhľadávajú. To znamená, že s donáškovými službami pracujeme naozaj aktívne. V porovnaní s minulým rokom je to určite výrazne väčšia časť našej agendy. Videli sme to aj v okamihu, keď sa celý biznis v podstate uzavrel a štandardné podniky nefungovali. Jediné, čo fungovalo, boli rozvozy. Práve na to sa sústredili naše marketingové tímy a ostatní v rámci snahy podporiť celý biznis.


Očakávate, že dovoz a roznáška potravín a jedál zostane na zvýšených úrovniach už natrvalo?
Ja si myslím, že áno. Prirodzene, ľudia sa postupne vrátia aj naspäť do reštaurácií. Keď sa však raz človek naučí jednoducho zavolať a nechať si jedlo či nápoje doviezť až domov a zistí, aké je to pohodlné, tak v tom bude pokračovať aj naďalej. Otázkou zostáva, či to bude namiesto toho, aby si ľudia uvarili sami doma, alebo toho, aby zašli do reštaurácie. Pretože tá skúsenosť ísť von a užiť si prostredie podniku mimo domova je úplne iná a jedinečná.

Vy ste to ako ste riešili v uplynulých týždňoch a mesiacoch?
Počas koronakrízy som si doma občas uvaril, čo som predtým nikdy v živote nerobil. Ako nová skúsenosť to bolo celkom zaujímavé. Avšak neskôr som sa vrátil k tomu, že si jedlo radšej objednám. Pavel Novotný

Najčítanejšie témy