Ako vysvetlil analytik Tatra banky Tibor Lörincz, najviac bude zrejme zasiahnuté odvetvie služieb, a to z jednoduchého dôvodu. Ak si aj ľudia pre karanténu nekúpia nové auto v prvom štvrťroku, je pravdepodobné, že tento nákup iba presunú na neskôr.

„Ak však ľudia nechodia do kina, do reštaurácií v prvom kvartáli, tak to neznamená, že v druhom kvartáli pôjdu na dva filmy alebo dva obedy. Čiže tie tržby, ktoré sa nezrealizujú v službách, sú v zásade stratené naveky,“ poukázal.

Najväčšiu pomoc budú zároveň potrebovať malé a stredné firmy, ktoré nemajú dostatok kapitálu na to, aby dokázali vykryť straty spôsobené prepadom dopytu. Práve preto sú mnohé opatrenia, ktoré vlády jednotlivých krajín začínajú prijímať, zamierené na ne.

Najčítanejšie témy