Prekážkou je aj to, aké firmy u nás pôsobia. „Naše firmy nie sú takými svetovými gigantmi ako firmy v Nemecku či vo Francúzsku, nie sú natoľko technologicky vyspelé, aby produkovali výrobky, za ktoré si celý svet priplatí,“ skonštatoval Karšay.

Ako totiž poukazuje analýza Inštitútu finančnej politiky, platí pravidlo, že čím nižšiu produktivitu firma má, tým väčšia časť pridanej hodnoty ide na platy. Takýchto firiem je u nás pritom veľké množstvo a rozdiely vo výkonnosti jednotlivých slovenských firiem sú veľmi výrazné.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy