Nadnárodné spoločnosti majú oproti tým slovenským veľkú výhodu. Vďaka ich veľkosti vedia získať tovar od dodávateľov za nižšie ceny, keďže ho odberajú násobne viac ako tí slovenskí. Okrem toho majú prepracovanejšiu infraštruktúru a organizáciu, vďaka čomu vedia fungovať efektívnejšie.

Podľa Katriaka však majú domáce reťazce výhodu v tom, že na trhu pôsobia už dlhodobo a „majú znalosť trhu, dodávateľov aj spotrebiteľských zvyklostí. Netvrdím, že nadnárodné spoločnosti nemajú tieto informácie, ale predsa je to na inej úrovni“.

Okrem toho dokážu byť k zákazníkovi bližšie, keďže fungujú aj v malých sídlach. Práve to bol hlavný dôvod, prečo si zákazníčka zo začiatku článku niekedy vybrala Jednotu – jednoducho bola bližšie.

V posledných rokoch sa však na trhu objavili aj nové značky, ktoré sa snažia bojovať s nadnárodnými reťazcami tak, že zákazníkovi ponúkajú presný opak toho, čo nájde vo veľkých obchodoch.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.

Najčítanejšie témy