2. Prečo bol výber konzorcia zvláštny?

Podnikateľ Miroslav Remeta
Snímka: TASR/E. Ďurčová

Výstavba tunela sa pôvodne odhadovala na 800 miliónov eur. Niektoré stavebné firmy sa o zákazku uchádzali aj za tretinové ceny, zo súťaže ich však mali pre nerealistické ponuky vylúčiť.

Pri firme Skanska boli údajne problémom navrhnuté riešenie únikových ciest. Po námietkach firmy ju však Úrad pre verejné obstarávanie vrátil do hry. Neskôr však NDS Skansku spolu s ďalšou firmou Doprastav vylúčila pre kartelovú dohodu.

Súťaž tak v júni 2014 vyhralo konzorcium slovenskej firmy Dúha a talianskej Salini Impegrilo, ktoré sa zaviazalo postaviť tunel za 420 miliónov eur.

Vysúťažená nízka suma má mať však práve na naťahujúcu sa stavbu teraz negatívny vplyv.

Problémy podľa Jiřího Hájeka, investičného riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti spôsobilo aj to, že projekt sa upravoval a zhotoviteľ tak nechápal, akú zákazku vôbec vyhral.

Stavba sa tiež viackrát dodatočne predražovala.

O tuneli Višňové mal minister dopravy komunikovať bez emócií. Pozrite si archívny rozhovor s bývalým investičným riaditeľom NDS Jurajom Čermákom.

Najčítanejšie témy