3. Ktoré s príchodom stále otáľajú?

Plná náruč tyrkysových tašiek a na počudovanie, nie taká odľahčená peňaženka. To je doména írskeho reťazca Primark, za ktorým musia nakupovaniachtiví jedinci cestovať zatiaľ do najbližšej Viedne. Vznikol v roku 1969 v írskom Dubline pod pôvodným názvom Penneys. V súčasnosti má viac ako 350 obchodov v 11 krajinách Európy a Ameriky.

Slovensko sa vlastnou predajňou tejto „fastfoodovej módy“ zatiaľ pochváliť nemôže, aj keď rokovania so slovenskými obchodnými reťazcami odštartovali už v roku 2013. Priestorom ho mal zastrešiť rovnako ako pri Coste Aupark, ktorého vedenie to aj pre denník Pravda vtedy potvrdilo.

Na poskytovanie detailov je však Primark pomerne skúpy, a teda to, ako si predstavuje avizované zrýchlenie tempa expanzie, s určitosťou povedať nevieme.

Peter Pohanka, riaditeľ oddelenia prenájmu maloobchodných priestorov realitno-poradenskej spoločnosti CBRE, sa pre portál tovarapredaj.sk vyjadril, že reťazcu chýbajú ľudia, keďže v jednej prevádzke potrebuje zamestnať 300 až 400 vyškolených ľudí.

Problémom by podľa neho mohla byť aj rozloha prevádzky, keďže na ňu potrebuje päť- až osemtisíc štvorcových metrov. „To samotný horizont vstupu na slovenský trh limituje na minimálne dva roky,“ ozrejmil.

Podobne je to aj s príchodom športového oblečenia značky Jack Wolfskin, ktorú v súčasnosti nájdete len u iných predajcov. Nemecká značka funguje od roku 1981 a má okolo 850 prevádzok po celom svete. Jeden kamenný obchod na Slovensku mal v už zatvorenom outlete vo Voderadoch.

Pre odchod sa rozhodol pre nízku návštevnosť, na našom území je však stále prítomný vo forme svojich obchodných zástupcov.

HN už pred rokom informovali, že je preto pravdepodobné, že sa k nám reťazec opäť vráti, keď na predaj nájde vhodné priestory.

Najčítanejšie témy