4. bauMax

Snímka: MAFRA/Marek Kmeť

Po viac ako 20 rokoch existencie ho prevzal nemecký obchodný reťazec OBI spolu s developerskou skupinou Supernova.

„BauMax oznamuje, že v rámci reštrukturalizácie budú všetky predajne bauMax na Slovensku prevzaté strategickým investorom,“ uviedla vtedy spoločnosť.

bauMax pochovali zlé finančné výsledky, v roku 2014 mal stratu 157,9 milióna eur a rok predtým 152,7 milióna eur. Dôvodom mala byť aj rýchla expanzia v krajinách strednej Európy, Turecku či vo východnej Európe a z toho prameniace finančné problémy. Na Slovensku mal bauMax 14 predajní.

V susednom Česku síce niektoré predajne prešli pod OBI, bauMax je však stále aktívny vo viacerých mestách. Líšia sa naši spotrebitelia od tých v zahraničí?

„Je to otázka pohľadu na veľkosť trhu. Česká republika, Maďarsko či Poľsko sú minimálne dvakrát väčšie trhy z hľadiska počtu kupujúcich, ako je Slovensko,“ vysvetľuje Drahovský.

V mnohých prípadoch teda podľa neho odchod značiek nenastal preto, lebo predaj bol neúspešný, ale skôr z dôvodu, že nebol adekvátny tomu, aký sa dosahoval v okolitých krajinách.

„Dalo by sa povedať, že Slováci míňajú v obchodoch viac než spotrebitelia v okolitých štátoch v porovnaní s ich príjmami,“ tiež zdôrazňuje.