Počet obchodných domov Hypernova, ktoré pod spoločnú značku Terno postupne prechádzajú, bude výrazne menší, než ich mala spoločnosť v čase oznámenia svojho zlučovacieho plánu. Na Slovensku pred pár rokmi pôsobilo vyše 20 ich obchodov. Potom nastalo zoštíhľovanie. Hlavný dôvod – nedosiahnutie vý-sledkov. Rušenie predajní pokračovalo i v tomto roku. V lete skončila prevádzka v Liptovskom Mikuláši a v Trenčíne. Kvôli neuspokojivým dohodám ohľadne zmlúv sa zrušili predajne v Bratislave, v Košiciach a v Nitre. Ostali tak štyri predajne.Archív HN
StoryEditor

Hypernova

18.12.2018, 23:00
Značka hypermarketov pôsobila u nás od roku 2001, vlaňajší rok bol však jej posledným.

Zo začiatku bola pod záštitou holandského koncernu Ahold, v roku 2014 ju kúpilo Terno pod cyperskou firmou Condorum.

Zatváranie Hypernovy zdôvodnilo neuspokojivými výsledkami jednotlivých obchodov. V prípade poslednej prevádzky v Považskej Bystrici bola tiež dôvodom plánovaná prestavba nehnuteľnosti, v ktorej Hypernova pôsobila.

Pôvodne sa uvažovalo, že sa Terno podujme na rebranding pod spoločným názvom, čo by zasiahlo aj samoobsluhy Moja Samoška, neskôr však od toho upustilo.

Hypernova stále vykazovala ohromné straty. V roku 2014 pri tržbách 109 miliónov eur predstavovali 11,8 milióna eur. O rok neskôr sa tržby znížili na 71 miliónov eur, straty predstavovali 19 miliónov eur. Dôvodom negatívnych čísel malo byť aj to, že priestorovo rozľahlé predajne už nespĺňali nároky na súčasné trendy v nakupovaní.

Podľa Drahovského sa však nedá jednoznačne povedať, že ľudia nechcú hypermarkety, väčšiu obľubu však v súčasnosti získal špecializovaný maloobchod:

„Je stále veľká skupina ľudí, najmä v priľahlých obciach pri veľkých mestách, ktorá naďalej obľubuje nákupy v hypermarketoch, kde je široký sortiment tovaru.“ Odkazuje sa aj na výsledky tržieb, podľa ktorých veľké supermarkety či hypermarkety už nerastú v takých tempách, ako to bolo v minulých rokoch.

Viacerí veľkopredajcovia si to už podľa neho začali uvedomovať, o čom svedčí aj iná marketingová stratégia. Je teda možné, že veľa bývalých spotrebiteľov sa k nim môže neskôr vrátiť.

01 - Modified: 2024-03-25 12:15:28 - Feat.: - Title: Indická veľvyslankyňa pre HN: Ste tradičným trhom najmä pre naše textilné, medicínske a obuvnícke výrobky 02 - Modified: 2024-02-28 09:54:27 - Feat.: - Title: Obrat na Slovensku. Zlepšená nálada vydržala ľuďom len pol roka, teraz sa obávajú troch zásahov na peňaženky 03 - Modified: 2023-12-12 09:46:26 - Feat.: - Title: Prerod z montážnej dielne na „trendsettera“. Náš sused zažíva rozmach a jeho firmy sa obzerajú aj po Slovensku 04 - Modified: 2023-11-30 06:38:42 - Feat.: - Title: Na otvorené obchody sedem dní v týždni sme si už zvykli. Podľa navrhovanej novely sa to má zmeniť 05 - Modified: 2023-11-29 15:20:02 - Feat.: - Title: Aj vám všade vyskakuje reklama na čínsky obchod Temu? Slovenský online marketér varuje, že môže byť poriadne škodlivý
menuLevel = 2, menuRoute = focus/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
18. apríl 2024 23:08